måndag 5 oktober 2009

Jag börjar på dagis

Hmm imorgon smäller det, jag ska börja på dagis (förlåt GF Fia, men dagis är lättare att skriva, samt att mamma och pappa är gamla och säger så, trots att de vet att det är en förskola)!
Det ska i alla fall bli superroligt och hela helgen har gått åt till förberedelser. I lördags var vi och köpte in alla kläder och skor som jag behöver när jag ska hoppa i regnpölarna på dagis. Med detta på mig kommer jag hålla mig torr i alla väder skulle jag tro.



Med, det bästa med shoppingrundan var dock någonting helt annat. När vi åt lunch fick jag en egen portion och dricka från restaurangen! Jag åt ost- och skinkgalette med en smaskig apelsinmer, det kändes som vi var i Paris igen...

5 kommentarer:

  1. Oj,oj,oj, så fin du blev i din nya overall. Får man leka i den? Ja, det får du säkert det finns tvättmaskin. Det är bra att du tycker om att gå på resturang för det vet jag att din pappa och mamma gillar. Snart så kommer du till Farmor och Farfar i Oskarshamn. Vi längtar redan efter dig Kram fråm Farmor och Farfar

    SvaraRadera
  2. Hej min lilla goding !
    Jjag kan inte fatta att du nu har blivit så stor och ska bli en "dagiskille". Jag ser på bilderna att du är väl utrustad, ett tips till dig är att ha några extra vantar på hyllan(väl märkta med ditt namn)för du kommer säkert att bli blöt och kall och sen kanske de försvinner i lekens hetta. Nu ska du ha det så jättekul och jag vet att du kommer att gilla detta med "dagis" och tänk alla nya kompisar du kommer att få och vad du kommer att lära dig mycket. Jag ser fram emot att se/höra hur du har haft det under din inskolning.Många kramar till dig från GF Fia, puss på dig

    SvaraRadera
  3. Hej Carludvig!
    Tänk att du blivit så stor att du ska börja på dagis, farmor och farfar kommer ihåg när din Pappa började på dagis föe 30 år sedan.
    Du får göra jätteroliga saker hela tiden, du kommer att tycka det blir så roligt.
    vilken fin overall du ska ha på dagis och dom andra fina kläderna.Vi längtar redan efter dig när ni kommer ner till farmor och farfar i Oskarshamn.
    Dagis kramar från Farfar och Farmor

    SvaraRadera
  4. Åh, jag kan inte fatta att tiden gått så fort, att Carl Ludvig nu har börjat på dagis. Hoppas att allt har gått bra! Vi måste absolut ses snart, jag hör av mig. Saknar er!!
    Kram Madde och Milo

    SvaraRadera
  5. Hej Carl Ludvig!
    Hur har du det på dagis. Jag har ju varit där och hämtat dig och då ser det ju mysigt ut. Men vad tycker du? Längtar efter dina kommentarer och funderingar.
    Kram
    Mormor

    SvaraRadera