fredag 14 augusti 2009

Mys på landet med morbror Carl

Nu är jag tillbaka på vanliga ön. Mysigt, men jag saknar hästarna...och inte minst min farmor och farfar.

Allt är som vanligt härute förutom att jag nu tar mig fram för fullt för egen maskin. Gissa om jag upptäcker nya saker hela tiden. Vet ni hur snabbt jag kan ta mig mellan vardagsrummet och köket? Så snabbt att mamma knappt hinner se vart jag tar vägen. Och inte nog med det, jag städar golvet samtidigt. Vita tröjor är numera portförbjudna enligt mamma...


Jag övar och övar och övar, se upp för snart kan jag gå själv!

I väntan på det går det dock alldeles utmärkt att ta sig fram genom ålning och krypning.

Idag kom min morbror Carl på besök från London. Jätte kul att träffa honom. Vi har inte setts sedan Paris. Först blev jag lite konfunderad när han kom för det var ju så länge sedan vi sågs, men så fort han började leka med mig så kom jag ihåg hur rolig han är och då blev jag glad igen. Nu vill jag inte att han ska åka hem! Han hade med sig en jätte fin present till mig också, Paddington!









Kul kille men lite läskig den där Paddington!
Kräftor verkar gott, men lite märkligt.

Jag älskar vattenmelon...

... men majskrokar är ändå mitt bästa snacks! De försvinner så fort bara.

1 kommentar:

  1. Hej igen! Satt och tittade på bilderna igen och såg då bilden med vattenmelon. Kom då att tänka på din pappa när han var liten och åt melon hos mormor May och uttrycker sin förtjusning över den goda melonen så här: - Ah.gatt vattenbalån! Lite gulligt och du verkar tycka om det också. Sådan far sådan son heter det visst.Sov gott natti natti. Gammelfaster Fia

    SvaraRadera