torsdag 19 februari 2009

En alldeles vanlig torsdag

Idag har det varit en alldeles vanlig, rolig torsdag.

Jag började dagen med en skön sovmorgon. Jag hann i och för sig leka lite med pappa också innan han gick till jobbet, men jag somnade om efter det. Sedan hängde jag med mina labankompisar ett bra tag innan det bar iväg på promenad.

Målet med promenaden var babysimmet. Mamma och jag badade, sjöng och gjorde en massa övningar i vattnet, och ja, jag dök förståss också.

Efter babysimmet var jag lite trött, så jag passade på att ta en tupplur på vägen hem. Detta är en ny grej jag testar. Förut, när jag var lika liten som Axel, sov jag hela tiden när jag var på promenad i vagnen, men nu har jag kommit på att det finns en massa kul att titta på. Därför är det bra att mamma drar ner suffletten så jag ser ordentligt.

Sedan bar det iväg igen, vi promenerade till Fältan där jag och Mamma träffade Anna och Petra. På Fältan höll jag på att sätta fötterna i misosoppa och jag luktade på Sushi, inte riktigt min grej kan jag säga.




Sedan kom en till Petra förbi vilket var lite förvirrande, men min mamma och Axels mamma heter samma sak så det kanske är vanligt det där med samma namn.
När jag väl kom hem igen hade pappa kommit tillbaka från jobbet så jag fick leka lite med honom. Vi läste också en bra bok om en groda som var bra på att simma och dyka, precis som jag.


Visst låter det som en bra torsdag?

1 kommentar: