måndag 15 juni 2009

På restaurang!

Jag har glömt att berätta för er om några av mina senaste matupplevelser. Ja, tro nu inte att jag pratar om läskiga potatispuréer för de har jag lämnat bakom mig...är ju snart nio månader! Jag börjar bli en riktigt erfaren restaurangbesökare vid det här laget. Visst slinker det ner en och annan smaskig burk barnmat men jag älskar att gå på restraurang. Brödet man får innan maten är det bästa!

När mamma fyllde år fick jag till exempel följa med på en riktigt trevlig restaurang här på Lidingö, Bryggan. Som ni ser fick jag en egen stol, men när man börjar bli trött är det skönt att få sitta bekvämt i morfars knä en stund. För jag ska erkänna att jag blir lite kinkig ibland och då är närhet det bästa botemedlet!








Någon vecka senare var det dags igen. Fast då var det lite märkligt för vi var utomhus i Kungsträdgården. Smaka på Stockholm hette det visst, konstigt namn förresten för Stockholm kan man väl inte äta? Pappa berättade att vi åt mat från riktigt trevliga restauranger som Grill, Storstad och Operabaren, men vi fick maten på plasttallrikar. Då blir jag lite skeptisk... tur att mamma hade en burk spagetti och köttfärssås till mig...

Det som var extra kul var att farbror Kristian och tant Marie var med. Och så drack mamma och pappa champagne. Då firade visst mågot, vad det var är jag inte säker på. Ni får kolla med pappa.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar