tisdag 15 september 2009

Lång och smal



Igår tog mamma med mig till BVC, ni vet det där stället där jag får träffa snälla sköterskan Agneta. Nu var det en läkare med också som drog och klämde, lyssnade och kollade in hela mig. Uppenbarligen är jag en kanonkille - för det sa hon! Hon kallade mig för nyfiket avaktande, vad nu det betyder. Men det verkar stämma för både mamma och pappa sa att de också tycker att det är precis det jag är. Det enda som inte var så kul var vaccinsprutorna. Jag grät ett tag och fick Alvedon när vi kom hem. Kändes bättre då.

Ni vill såklart också veta hur stor jag är nu. Det kan jag berätta för dom tog alla sådana mått på BVC också. Är det 1-års kontroll så är det. Mamma och pappa var säkra på att jag vägde minst tio kg. Men tji fick dom, jag vägde "bara" 9,9 kg. Till mina 80 cm innebär det att jag är en lång och smal kille, alldeles perfekt såklart!
Och när jag nu ändå är inne på fysik och utseende kan jag bara konstatera att jag har blåa ögon. Jag vet att det är vissa som tror att de kommer att bli bruna. Visst har jag hört att färgen kan ändras ändå tills jag blir jätte gammal, typ 2 år eller så, men jag tror nog att jag kommer att ha kvar min ögonfärg. Än så länge finns det i alla fall inget som tyder på motsatsen.

2 kommentarer:

  1. Men guuud så söt du är! Killar kan VISST vara söta och du är en sötnos!! Så synd att jag bor så långt bort för annars skulle jag minsann komma och busa med dig jätte-jätteofta.
    Hälsar Anne i Göteborg

    PS. Hälsa mormor från mig!

    SvaraRadera
  2. Hej farfars gose pojk!
    Vilka fina och roliga bilder som har kommit på dig, farmor och farfar längtar JÄTTEMYCKET att få träffa dig igen, det var så länge sedan.
    Nu har du blivit en stor kille som fyller 1 år farmor och farfar kommer och vi är många som ska fira dig på din födelsedag, oj så roligt. Paket kommer du förstås att få!
    1 års kramar från farfar och farmor

    SvaraRadera