onsdag 9 september 2009

OK, jag är tillbaka

Hej på er allihop, här var det länge sedan jag skrev, men det har varit en massa att göra. Vi har kommit hem från semestern och pappa har börjat jobba. Skittrist faktiskt, det var bättre när både mamma och pappa var hemma för då fick jag uppmärksamhet hela tiden.

Sedan blev mamma och pappa sjuka också mitt uppe i allt så jag var tvungen att lägga fokus på att ta hand om dem istället för att skriva. Men men, nu kör vi igen.

Men jag har varit med om en hel del faktiskt sedan sist, titta här får ni se...

Pappa har fyllt år och först firade vi på landet med, mormor, morfar, mamma, pappa och jag. Vi åt smaskig tårta och dem vuxna åt ett sjömonster, jag ville INTE ha. Sedan firade vi hemma också med mammas och pappas kompisar. Min kompis Elliot var med också, han och jag kollade på film medans de vuxna satt och babblade i matsalen. Min andra kompis Axel som också var med hade nog redan somnat då. Han är inte så stor som jag och Elliot förstår ni och då måste man lägga sig tidigt.





Förra helgen åkte jag upp till Sundsvall med mamma, pappa och mormor, morfar. Vi hälsade på mammas kusiner och mina sysslingar.


Först var vi hemma hos Jeanette och Fredrik och mina sysslingar Maja och Jesper. Medan de stora åt ost och drack vin kollade jag in alla roliga leksaker. Jesper hade massa coola legosaker. Och då menar jag STORA legosaker, typ lastbilar och rymdgrunkor. Just nu gillar jag mina stora duplolegobitar bättre, för de kan man bita i utan att de går sönder, men när jag blir lite större hoppas jag att jag också får rymdskepp och sånt. Jag fick låna en telefon av Maja också, och den var som en riktig mobiltelefon. Hur kul som helst!






Dagen efter träffade vi mina andra sysslingar Ebba och Viggo och deras föräldrar Lina och Jacke. Vi åt lunch hemma i deras jätte fina hus. De hade gjort smaskig pastasallad som jag fick smaka på. Jag fick till och med ta med tallriken hem... Lina och Jacke har en jätte fin affär också som heter Nordljus och ligger lite utanför Sundsvall och på internet. Den var vi och tittade på innan vi åkte tillbaka till hotellet. Affären var superfin och alla shoppade flera saker. De hade mycket fina inredningssaker och sånt, fast jag gillade leksakerna mest. Kolla in den röda bilen och pumpen som Viggo har. De kommer från affären.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar