söndag 24 januari 2010

Skön helg!

Varje fredag hämtar mormor mig från dagis. Vi leker och busar och ibland stannar jag kvar på kvällen och hjälper morfar med middagen (mest provsmakar) och så kommer mamma och pappa och äter middag efter jobbet. Det gjorde vi i fredags och det är myyysigt!

I lördags morse kom min kompis Axel på besök. Han och jag och pappa lekte massor medans mamma och Axels mamma Carro åkte iväg och tränade. Det var kul att leka med Axel, fast han är ju mindre än mig och jag vet inte riktigt om jag gillar att inte vara minst. Jag vill att pappa ska bry sig mest om mig....men det var kul att krama Axel och visa honom alla mina leksaker.





Sedan var jag med mamma och pappa ute på stan och spanade i möbelaffärer. Jag spanade dock mest på hundar. Det var en tant som hade två hundar, en stor och en liten, som var jätteroliga. Fast de ville inte leka med mig så mycket som jag ville leka med dom.

Idag har jag tagit det ganska lugnt. Suttit i min stora fåtölj och läst en massa roliga böcker. På eftermiddagen kom mormor och hämtade mig. Vi gick på en promenad och sedan fick jag träffa Rufus. Han är världens BÄSTA hund! Ja, Clas och Carin var också med och jag tycker mycket om dom. Jag fick en jätte fin teckning av Carin när jag fyllde år. Den sitter på väggen i mitt rum nu. Medan jag var hos mormor och morfar lagade pappa middag hemma hos oss och sedan gick vi hela gänget och åt. Rufus också, fast det var morfars...







1 kommentar:

  1. Hej min lilla goding! Ser att du har det så mysigt på helgerna med kompisbesök och goda middagar och att bli hämtad av mormor på fredagar är väl toppen? Jag vill gratulera dig på din namnsdag idag och hoppas att du har haft en bra dag. Själv har jag varit ute med mina förskolebarn både fm och em i all den härliga nysnö som kommit och det har varit urmysigt men nu är jag jättetrött och ska se på TV en stund. Kramar till dig och jag vill snart träffa dig det är inte så att m & p ska göra något nån helg framöver? För då kan ju du och jag hänga lite..
    Kramisar till dig från GF Fia

    SvaraRadera