onsdag 3 februari 2010

I pulkans tecken

Hej igen, det bara fortsätter att vara vinter som ni kanske har märkt och det är bra ska ni veta. I helgen ägnade sig mamma och pappa bara åt mig. På lördagen började vi med pulkaåkning, mormor och morfar var också med ut i solskenet.

Tyvärr hade det snöat så mycket att det inte blev så mycket fart i backen så jag valde att gunga istället. Det är helt enkelt roligare när det går undan.
På kvällen var vi hemma hos Ellen och Filip vilket var superkul, deras föräldrar Karin och Jon var självklart också där men jag lät mamma och pappa leka med dem. Det är förstås roligt att leka med dem och deras leksaker men jag tror att det bästa var att äta lufttorkad skinka och chips. Mamma och pappa lät mig mumsa på i godan ro så det var verkligen fest!

På söndagen så bar det av ut för mer pulkaåkning och ute vid backen träffade vi Oscar och hans föräldrar Ola och Maria. Pappa jobbade med Ola förut så jag misstänker att de hade bestämt att träffas, jag råkar nämligen veta att de inte bor nära oss så det var nog ingen slump.
Efter pulkaåkningen och bus i lekparken gick vi alla 6 hem till oss och åt söndagsmiddag, pappa hade lagat en supersmaskig köttgryta som jag åt massor av. Allt som allt var det en toppenhelg helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Hej carlludvig!
    Oj så roligt du har i snön med mamma o pappa mormor och morfar, du har tur att det är så mycket snö i vinter så du kan ha så roligt.
    I morgon kommer vi och hälsar på en kort stund,
    på lördag flyger farmor och farfar till Thailand.
    Det ska bli så roligt att träffa er i morgon.
    Stora krammar från farfar.

    SvaraRadera