lördag 6 februari 2010

Farmor och farfar - var det en dröm?

Nästan så att det skulle kunna ha varit en dröm, men mina fina djur är kvar allihop, så det är besvis om något!









Undrar ni vad jag pratar om, jo det ska jag berätta. Igår var allt som vanligt, jag hade kul på dagis, mormor hämtade och vi busade och så. Men så, när jag trodde att jag skulle gå och lägga mig, vilka tror ni då som kommer in och överraskar mig....farmor och farfar...bara sådär, ända från Småland. Jag fick stanna uppe mycket senare än vanligt och leka med dem och med de fina leksaksdjuren som de hade med sig till mig. En häst, en gris, en gås, en ko, ett lamm, ett får, en kyckling....och massa fler. Jätte kul!



Efter en ganska dålig natt med hosta och snor som jag inte vet var det kom ifrån så gick jag upp tidigt för att hinna leka så mycket som möjligt med farfar och farmor för pappa berättade att de ska åka jääääätte långt bort redan idag, till och med längre bort än Sälen och Paris som är det längsta bort jag har varit. De ska ända till Thailand. Det som är bra är att de kommer tillbaka om två veckor och då får jag se dem igen. Längtar redan!

1 kommentar:

  1. Hej du lilla bonde. Om man har så många djur kan man faktiskt kalla sig bonde.å fredag när jag hämtar dig åker vi hem så får du berätta hur du sköter dem och vad de heter. Kul ska det bli. Jag är inte så där värst förtjust i djur. Jag gillar dig bäst. Men vi får fixa ett bra djurhus så farmor och farmor förstår att du tar hand om dem.
    kramar till Lillbonden.
    Mormor

    SvaraRadera