fredag 20 mars 2009

Dinosaurier är STORA!

Idag har jag sett dinosaurier för första gången. De är jätte stora och jätte coola och lite läskiga! Fast mamma säger att de bara finns på museum. Det är jag glad för!

Det var på Naturhistoriska Riksmuseet jag såg dem. Jag var där med mamma, Axel, Filip, Ellen och deras mammor. Det var mysigt!

Tänk, den här vecka har jag varit på museum två dagar i rad. Jag tror att detta var mer min typ av ställe, nästa gång hoppas jag att pappa följer med. Tror att det kommer att bli mitt favoritmuseum!

2 kommentarer:

  1. Hej Carl Ludvig1
    Vet du att om inte dinpappa är sugen på dinosaurier just när du vill,så är jag det. Jag älskar inte dom men jag älskar att gå med små barn, typ dig, på museer och se allt från dinosaurier till, ja varför inte kinesiskt mingporslin. Tänk vilka perspektiv du kan få.Mitt favoritmuseum är biologiska museet på djurgården. Lova att inte tjata på mammma och pappa att ni ska gå dit. Jag vill att du jag går dit först. Lova, lova det. En helt annan sak, du är jätte sprallig när du gungar. Och du, vad är nästa steg? Jag måste kolla in om det finns några coola gåstolar. det borde ju finnas, eller hur?
    kram från en något förkyld mormor som håller sig uppe med hjälp av alvedon och c-vitamin i brustablettform. Krama mamma och pappa och, du, vi ses kanske imorgon.
    Mormor

    SvaraRadera
  2. Såklart att jag lovar, har man världens bästa mormor så har man! Jag hörde att du mår bättre idag, va bra för då följer du med på promenad. Ses snart, kram Charlie

    SvaraRadera