måndag 30 mars 2009

Pappa har gått till jobbet...

...och det är dags för mig och mamma att sparka igång den här veckan ordentligt. Men innan vi klär på oss och åker iväg och träffar Milo och hans mamma tänkte jag berätta lite om min sköna helg.

I fredags var vi på middag hemma hos Axel. Hans pappa fyllde år och flera av mina kompisar var bjudna. Det var trevligt fast jag är lite mammig och pappig just nu och lite rädd för alla andra. Det var tur att det inte var lika många som på festen som för några veckor sedan då en av mammas kompisar fyllde år och vi var 11 barn och typ massor av föräldrar. Då var det helt galet men kul!

På lördagen hade vi en mysig morgon innan vi satte oss i bilen och åkte ut till Älvsjö och en jätte konstig grej. Det var som en stor trädgård fast inomhus Där gick vi omkring (ja, jag satt ju förstås i vagnen) och tittade på alla möjliga roliga blommor, trädgårdar och annat. Det var massor med människor och jag passade på att sova en hel del. Jag längtar tills jag får åka ut till det där mysiga landstället på en ö som mamma och pappa pratade om hela dagen och planerade för när de tittade på olika planteringar. Ska bli så kul att komma dit!



I söndags kom en av mammas kollegor och hälsade på. Hon var snäll och jag var inte rädd, fast jag gosade ändå mest med pappa! Mamma hade bakat en smaskig kladdkaka, men jag fick inte smaka. Pappa gav mig istället Spaghetti med köttfärs sås och det var en riktig höjdare.

Efter en liten tur till Babyland där de hade massa spännande saker var vi och åt söndagsmiddag hos mormor och morfar. Det var mysigt som vanligt! Jag fick en flaska välling av mormor och somnade tidigt, skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar