torsdag 19 mars 2009

På mitt bästa humör

Idag har jag haft en rolig dag!

Först var jag på konstutställning tillsammans med mamma och morfar. Ganska fina tavlor av någon gubbe som hette nästan som jag, Carl Larsson. Om jag ska vara ärlig var det inte riktigt min grej. Men mamma och morfar verkade nöjda. Jag var också nöjd för jag fick åka sittvagn och smaska på broschyr, det var gott! Lunch blev det också för mamma och morfar men då sov jag.

Efter lunchen blev det stressigt för vi skulle ju simma! Jag har inte varit där på två veckor och det var roligare än jag mindes. Jag skrattade och var på mitt bästa humör hela tiden. Vet ni, jag tror att jag kommer att lära mig simma på egen hand snart. En annan mamma på simmet sa att jag var en liten Frölander. Jag tror att det betyder att jag är bra. Vad frö och land har med saken att göra vet jag inte, men jag vet att jag inte kommer att bli en landkrabba eller badkruka, så det så!

2 kommentarer:

  1. Hej CarlLudvig!
    Absolut att du kommer att lära dig simma, men det tar säkert några år. Om du vill kan jag lära dig bli en ny Frölander. Det gäller att veva runt armarna och sprattla med benne. Om jag får bli din simlärare ska vi käka godis varje gång du lärt dig ett nytt simtag. Bara så du vet.Det kommer att gå fort att simma ifrån både mamma och pappa då.
    Kramar från
    simmormor

    SvaraRadera
  2. Jag vill lära mig nu! Kanske kan vi börja träna i mitt badkar?

    SvaraRadera