tisdag 24 mars 2009

Farfar har lärt mig göra roliga ljud

Vet ni vad, när vi var i Sälen gjorde min farfar ett väldigt roligt ljud med munnen som jag skrattade mycket åt. Han pressade ihop sina läppar, blåste ut luft och ut kom ett roligt ljud, han lät ungefär som en bil.

Eftersom det där ljudet är riktigt roligt och farmor och farfar bor i småland, så har jag fått ta saker i egna händer för att höra det igen innan vi träffas nästa gång. Efter hårt tränande har jag nu lärt mig hur jag kan få min mun att låta så där roligt som farafar kan.

Skruva upp ljudet och titta på den här filmen så får ni se.

2 kommentarer:

  1. Hej Carlludvig!
    Vad roligt att du kan göra samma ljud som farfar, det var en rolig film, vi ska göra såna ljud jättemycket i påsk, vem vet vi kanske hittar på nya ljud.Från din farfar och farmor

    SvaraRadera
  2. Hej Clude!
    Jag hörde ljudet, men varför sa du inte att det farfars. Skitsamma det var iallafall härligt . Du härmar så bra och du är snabb. men jag orkar inte hänga med när du hela tiden springer i mitt knä. Jag förstår att du tränar och nu tor jag du kan bli en ny Wissman. 200 eller 400 är säkert dina distaner men pappa komme nog att prata om att du ska sparka en boll också. men det måste dun int för så vill han att du ska studsa bollen mot huvet och det är verkligen inte kul.
    Kram från mormor

    SvaraRadera